Wednesday, August 23, 2006

Demam dan Hari Raya..

Syoh syoh.... (tengah menghalau tarantula dengan penyapu lidi). Agak-agak sudah berapa purnama blog aku ni tak dikemaskinikan kalau macam ni la gayanya penuh sarang lelabah kan. Oleh itu, aku cuba sedaya upaya nak mengemaskinikan blog yang dah bersawang ni.

Tatkala tangan menaip pantas sambil menghadap permandangan malam dan indah Kuala Lumpur dengan cahaya-cahaya lampu jalan dan bangunan-bangunan, serba sedikit mengusik perasaan. Hati menjerit... waaaaa aku demam!! Bukan main beratnya kepala menahan sakit dan sengal-sengal badan, namun aku tabahkan diri (walaupun mata dan hidung berair) menaip sepanjang mungkin entry blog kali ni.

Jika dihitung, anggaran kasar dan diteliti lebih setahun aku tak demam. Al-maklumlah, antibodi kuat. Kali ni demamnya beria-ia. Selalunya kalau tak sihat pun takde la beria macam kali ni. Selalunya demam mengada-ngada sebab nak kan benda. Hehehehehe.... Kali ni tak dapat la gamaknya aku menyertakan gambar aku tengah demam sebab kalau sesiapa tengok, Ya Rabbi, kalah nenek kebayan Gunung Ledang itu. Oleh itu, adalah baiknya jika aku biar dan menunggu sampai proses pemulihan (aiyoh.. macam ayat nak hilang ketagihan syabu pulak) tamat.

Sesambil mendengar koleksi-koleksi lagu raya kat MP3 aku ni, tiba-tiba hati menggeletis. Wah tak sabarnya nak raya. Tak sabar nak meghadiri rumah kawan-kawan untuk majlis berbuka puasa beramai-ramai. Mesti seronok. Yang seronoknya bila kita datang bersama mangkuk tingkat kosong. Hehehehehe... balik pulak penuh juadah untuk disahurkan. Itu adalah cara-cara nak berjimat-cermat ketika bulan puasa. Maklumlah, baju raya tahun ni semestinya nak tempah kat rizalman. Takkan pulak nak menjengah ke Jalan Tuanku Abdul Rahman mencari Tang Ling, Globe Silk Store, Mun Loong (erkk ade lagi ke pusat pakaian ni?) nak beli kain. Pergi sahaja yang mudah nak dapatkan kain seperti Euro Moda di KLCC hikhikhikhik.. Saranan ni sebenarnya untuk mereka-mereka yang mengikat perut dibulan puasa kelak. Kalau dah tiap-tiap hari berbuka kat hotel, restoran, merasa la beli baju raya ready made kat downtown kan.

Agak keterlaluan ye entry kali ni. Puasa lebih kurang sebulan tapi dah sibuk-sibuk nak baju raya la, kasut raya la, kad raya la segala. Takpe. Tak salah berangan kejap. Jangan dilupa amal ibadat di bulan puasa tu nanti. Dah la tiap-tiap hari banyak buat dosa. Wakakakaka...

Lalalalalalala..........

Termenung ku sendiri,
Memendam rindu tidak menentu,
Kasih sucimu yang kita bina,
Hapus hancur oleh kata fitnah..

Di pagi hari raya,
Hati sayu mengenang dirimu,
Mudahnya kau menggantikan diriku,
Seolah cintaku tak berharga....

Apakah suratan,
Aidilfitri suatu titik akhir,
Sekian lama bercinta,
Kau tiada dihari mulia.....

Keampunan ku pohon,
sekiranya aku yang berdosa,
pulanglah ku merinduimu sayang,
ku menanti dengan hati rela........
(Pulanglah - Aishah)

Waaaa... Sedih pulak lagu ni.... Ok lah nak demam balik.. *pengsan*

No comments: