Tuesday, April 25, 2006

DiA TaK LaYaK!!!

25 April 2006
1223 AM

Dia tak layak untuk aku!! Hati menjerit pilu. In fact, dengar pulak lagu 'You're My Everything - Santa Esmeralda', buat aku menahan saki baki sebak yang masih lagi tersisa dalam diri ini. Pagi ini terbukti, 'You're not Everything at all'. Rasa kesal bukan kepalang, "Melutut ku merayu, Segera kembali, Tuhanku tolonglah diriku, Mengubah Hatimu, (Balada Hati - KRU)". Haiyohhhh!!!!!!!!!

Dia memang 'damn cute'. Tak pernah sesekali hati ini menyangkal dan menidakkan milikannya. Tapi rumusan awal pagi ini...'Kechantekan luaran bukanlah Kechantekan yang mutlak'. Aku acapkali ditipu oleh pembohongan besar ini. Cuma kali ini, aku cuba 'bare in mind', "bersederhanalah" cukuplah sekadar "ala kadar'.

Kisah dibalik daun pintu 'Blok 1 10D' ni, biarlah rahsia. Aku hanya menunggu karma. Bukanlah cemburu, tidak sama sekali berdendam. Cuma aku menyesal memuja 'kechantekan mutlak'nya selama ini. Aku lalai dan tidak sama sekali menyedari 'rahsia-rahsia mukah' simpanannya selama mengenali. Berkali-kali sahabat handai menyedarkan diri ni. Tapi kataku 'TIDAK'. Cinta, kasih sayang, rasa percaya membutakan hati. Nah!! penangannya.

Biarlah.... Barang yang lepas kadang-kadang tak patut untuk dikenang. Lagi dikenang, wad psikiatari layak tempatnya. Hidup mesti diteruskan. Bukannya tak boleh hidup tanpa gelak tawanya, cinta (eeeewwwww)nya. Ada lagi yang lebih layak untuk hati ini. DIA TIDAK SAMA SEKALI LAYAK!!!!!

"Ku Bagaikan Tercabut Nyawa,
Mendengar Ucapan Bisa,
Hakikat Kau Tak Menyintai,
Diri Ini Lagi,
Kau Pintaku Melupakan,
Segala Janji Kita,
Manakan Bisa,
Kerna Cintaku, Tak Pernah Berubah,
Walau diLuka Aku, Melayari Laut Sepi,
Menantikan yang Tak Pasti,
Menanggung Perit di Hati,
Melutut ku Merayu,
Segera Kembali,
Tuhanku Tolonglah Diriku,
Mengubah Hatimu......"
(BALADA HATI - KRU)

Aku benci lagu ni...BABI!!! Aku still sayang dia.....

7 comments:

Mohamad Khairun Na'im said...

jiwang nye mamat sorang nie... ewwwww

Efarojie said...

mmm..u can smile, u can laugh.. but u cant hide the sorrow inside
:)

nick said...

ok jer...ikut kata hati

ADam Dryx said...

Ted buat blog utk luahkan perasaan adalah tindakan yg amat bijak...

Bukan apa, kalau citer kat org, nanti silap org, dijajanya citer kita tu...diri sendirik jugak yg merana...

at least kalau tulis blog kita tahu apa yg patut ditulis dan apa yg patut menjadi "biarlah rahsia"...

keep on updating the blog wokeh!!?

ADamDryx

Anonymous said...

bahasa jiwang sangat

Encik Ayie Yang Garang said...

erkkk i suka suka suka... suka makin banyak blog yang i boleh singgah (mati la blog aku jugekk yang sunyi kan)...

i suka sebab (sila abihkan ayat ini dgn frasa yang seswai)

i suka lagi sebab (sila lengkapkan cogan kata)

i amat suka kerana (sila sudahkan dgn bacaan astagafirullah)

Encik Ayie Yang Garang said...

eh ada perkataan renek.. i suka suka suka!!!

(tu lah ada orang suka ko jual mahal kan ted..padan muka kau)**larikkkkkkkkkk

(mati la gigih mengomen banyak2 kali)